Czy faktycznie obsługa klienta pełni istotną rolę?

Posted on 18/08/2017 9:18am

Chociaż jakby nie patrzeć nie można napisać, że klient ma we wszystkich przypadkach rację, to niewątpliwie nawet jeżeli będzie składał bezsensowną reklamację, po prostu nie może nawet przez moment pomyśleć, iż jest intruzem. No cóż, wszystkie badania marketingowe bardzo dobrze utwierdzają w przekonaniu, że choć takie zagadnienia jak jakość usług czy cena są ważne, to jednakże przeciętny klient chce być porządnie obsłużony. W sumie Polacy nie różnią się od Francuzów, Czechów czy Amerykanów.
tajemniczy klient
Source: http://www.sxc.hu/
Właśnie, ale czy można śmiało powiedzieć, że w Polsce, na przykład w naszych marketach, na myjniach, itp., dostrzec można, iż klienci są doskonale obsługiwani? No cóż, w sumie nie jest perfekcyjnie. Bardzo często na przykład pracownica marketu nawet nie mówi dzień dobry i innych grzecznościowych zwrotów. Naturalnie i jak jakość obsługi klienta w XXI wieku stoi na o wiele wyższym poziomie, niż za PRL-u, ale wyraźnie widać różnicę między Polską, a przykładowo Stanami Zjednoczonymi. Chociaż i za granicą obsługa klientów nie jest idealna...

Pewnie dużo zależy od przeciętnej wysokości wypłaty - skoro najczęściej pracownicy odpowiedzialni za kontakt z klientami niestety nie zarabiają odpowiednich pieniędzy, nie powinno dziwić, że nie będą przesadnie uszczęśliwieni, kulturalni. A zresztą nie chodzi tylko o podejście do drugiego człowieka. Także ważne jest to czy dany pracownik potrafi doradzić zainteresowanemu klientowi. Bo weźmy w rachubę choćby sklep ze sprzętami RTV oraz AGD. Jeżeli pracownicy takiego przybytku będą sympatyczni, lecz nie będą w stanie dobrze doradzić odnośnie przykładowo tego jakie opiekacze, frytkownice czy netbooki są w porządku, ciężko powiedzieć, że jakość obsługi klienta będzie charakteryzowała się dobrym poziomem.




I dlatego absolutnie wszyscy przedsiębiorcy nie powinni zapomnieć, aby respektować swoich ludzi, regularnie ich szkolić, ale również oczywiście kontrola jest istotna. Jak kontrolować swoich pracowników? Co zrobić, aby wiedzieć co należy poprawić? Pewnie mystery shopping to fajna możliwość. A więc warto zatrudnić tajemniczego klienta, który rzetelnie sprawdzi naszych ludzi. Pewnie jego końcowe spostrzeżenia sporo pomogą.

Tags: obsługa, sklep, klient, tajemniczy klient