Drobne prezenty, czyli jak kreować pozytywny wizerunek własnej marki.

Posted on 08/01/2021 7:35am

Dzisiejsze kreowanie obrazu firmy, której jesteśmy pracownikiem lub właścicielem, nie polega wyłącznie na promocji własnego towaru lub usługi, lecz bardzo istotne jest także to, jak jest ona odbierana przez naszych konsumentów. Wpływa na to całkiem spory szereg czynników.Dla świetnie działającej firmy ważkie jest to, ażeby przez cały czas mieć świetny kontakt z konkretnym klientem.

firmowy kosz upominków
Author: Canto alla Moraia
Source: http://www.flickr.com
Inne firmy, które współpracują z nami od dłuższego czasu są istotne z tego względu, iż dzięki nim posiadamy przecież zapewniony stały dochód, ponieważ zazwyczaj zdarza się tak, iż usatysfakcjonowany klient nie będzie szukał nowego wykonawcy, tylko znów skorzysta z usług tej, która już kiedyś rzetelnie zrobiła powierzone zadania albo sprzedała produkt, z którego jest zadowolony. Ważne jest, ażeby w naszej firmie był ktoś, kto prowadzi stale tego samego klienta. Jest to o tyle istotne, że taki klient będzie posiadał swojego doradcę w naszej firmie i to z nim będzie mógł się często kontaktować w przypadku jakiejś potrzeby czy zapytania. To jeden z ważnych elementów budowania więzi między firmą a danym klientem. Dobrze widziane są także sytuacje, w których nasz klient dostaje od nas jakiś prezent firmowy. Nie musi to wcale być nic niesamowitego, czasami wystarczy przecież jakiś nieduży nawet gadżecik, komplet długopisów lub (tutaj) jeżeli gospodarujemy sporym budżetem reprezentacyjnym, to mogą być to napoje alkoholowe. Natomiast dla tych, którzy z nami długo współpracują, możemy sprezentować na przykład dobry koniak, długoletnią whisky czy może to też być nalewka cytrynowa - zobacz . Dobrze jest pamiętać o tego rodzaju upominkach.



wizerunek firmy
Author: Enterprise Minnesota
Source: http://www.flickr.com
To niezwykle sympatyczne gesty, które podtrzymują nasze związki pomiędzy klientem a firmą oraz tworzą dobry wizerunek firmy z klasą. Szczególnie właściwie jest też przypominać o sobie w chwilach świąt. Jakiś drobny upominek świąteczny dla firm, z którymi współpracujemy, będzie dobrym dowodem naszej troski o klienta. Tak więc jeżeli mamy firmę lub jesteśmy pracownikami odpowiedzialnymi za kontakt z klientami, to pamiętajmy i uwzględniajmy w naszej pracy takie niewielkie nawet gesty w postaci prezentu. Niekiedy nawet mały upominek będzie lepszym wyrazem uznania dla klienta aniżeli piękne słowa.

Zobacz też:

Tags: prezent, klient, wizerunek, firma