Jak zorganizować przeprowadzkę biura, aby uniknąć dużego stresu i zbyt wysokich kosztów?

Posted on 24/03/2023 10:36pm

Jeśli lokal biurowy przestaje spełniać nasze oczekiwania lub jeśli po prostu staje się zbyt mały, nastaje czas jego przeniesienie. W tym momencie najważniejszą kwestią staje się problem przewiezienia całego wyposażenia i mebli do nowego biura. Jak powinniśmy zaplanować przeprowadzkę, aby przebiegła sprawnie i bez żadnych problemów?

biuro spakowane w kartony - przeprowadzka
Author: Christian Reese
Source: http://www.flickr.com
Przed zorganizowaniem przeprowadzki powinniśmy spisać wszystko, co należy do naszego biura i zdecydować, czy wszystkie rzeczy będą nam niezbędne w nowym miejscu i czy musimy je tam przewieźć. Jak wiadomo firmy oferujące przeprowadzki biur najczęściej wysoko cenią swoje usługi, dlatego opłaca się zmniejszyć transportowany sprzęt do koniecznego minimum. Musimy również dokładnie rozważyć czas przewożenia rzeczy tak, by nie miała ona miejsca np. w trakcie wykonywania ważnego i dużego projektu. Trzeba liczyć się z tym, że przewiezienie rzeczy zajmie sporo czasu, a przyzwyczajenie się do nowego lokalu również nie przyjdzie od razu. Następnie trzeba w odpowiedni sposób zapakować sprzęty tak, by nie popsuły się one w czasie przewożenia i żebyśmy mogli je później łatwiej znaleźć. Kolejnym krokiem jest wynajęcie odpowiedniej firmy oferującej przeprowadzki biur. Przed spisaniem umowy z firmą powinniśmy bezwzględnie upewnić się, które usługi znajdują się w cenie. Może bowiem wydarzyć się tak, że firma zajmuje się wyłącznie przewiezieniem ładunku, z kolei załadunek i rozładunek mebli będziemy musieli wykonać samodzielnie (ubezpieczone przeprowadzki biur). Podczas wybierania firmy oferującej przeprowadzki biur (zobacz prosty program do fakturowania) warto sugerować się się przede wszystkim refleksjami poprzednich klientów i poprosić ich o dobre referencje. Jeśli mogą oni pochwalić usługobiorcę za profesjonalne wykonanie pracy, możemy spokojnie podpisać z nim umowę. Dzięki temu unikniemy też nieuczciwych firm, które mogłyby narazić nas na dodatkowe koszty lub przedłużyć cały proces.

Kluczowe jest także, aby jeszcze przed przewiezieniem rzeczy rozplanować wystrój nowego biura ( więcej tutaj). Sprawi to, że unikniemy zamętu tuż po przybyciu sprzętów na nowe miejsce. Dzięki temu będziemy od razu wiedzieć jak je umiejscowić tak, by nie przebywać za długo w otoczeniu wielu kartonów, w których nic nie można odnaleźć.

Tags: transport, przeprowadzka, przewóz, lokal biurowy