Kilka wytycznych w jaki sposób zaprojektować atrakcyjny billboard, aby wyróżnił się spośród innych telebimów?

Posted on 05/12/2018 7:34am

Uważasz, iż twoja firma potrzebuje reklamy zewnętrznej? Powinieneś zatem zainwestować w billboardy. Jednak na początku trzeba dowiedzieć się, jak zrobić ich projekt, by przyciągnęły uwagę i – rzecz jasna – wpływały na następnych klientów i generowanie zysku.
Podstawą jest to, że billboard musi przyciągać uwagę – dlaczego?


telebim
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Z tej przyczyny, że odbiorcy są w ciągłym ruchu – jadą tramwajem, samochodem albo po prostu szybko chodzą goniąc do pracy, więc reklama musi ich naprawdę zainteresować, by chcieli zwrócić na nią większą uwagę. Wobec tego billboardy muszą cechować kontrastowe kolory, dzięki temu będą widoczne nie tylko w dzień, ale także wieczorem czy w nocy, gdy podświetla je jedynie zawieszona nad nimi lampa. Billboard powinien też stosownie kontrastować z samym tłem, toteż warto jest najpierw wybrać właściwe miejsca, a dopiero później wziąć się za projektowanie.


Nie można zapominać, że billboardy zwykle ustawione są pod określonym kątem - rzadko na wprost, zatem należy dobrać odpowiedni format i wielkość czcionki, w przeciwnym razie odbiorca nie będzie w stanie odczytać hasła reklamowego i natychmiast zapomni o tym, co widział. Ważne jest też samo rozlokowanie obrazów i tekstu, bowiem są konkretne miejsca, na jakich wzrok skupia się najczęściej.

telebim
Source: www.medas-media.com.pl
Najtrudniej jest, jeżeli miejscem, w którym chcemy ulokować nasz billboard, jest sieć telebimów - . W tym wypadku trzeba zwrócić szczególną uwagę na elementy odróżniające naszą reklamę, tak, aby mogły przebić się na tle konkurencyjnych ofert. Klient musi od razu spostrzec nasz billboard i to na nim się skoncentrować, inaczej nie będziemy mieli szansy, aby nasza reklama była zauważona. Dzięki powyższym zaleceniom na pewno łatwiej będzie ci zaprojektować efektywny billboard.

Pamiętaj, aby nie tylko przyciągał spojrzenia, ale także zapisywał się w pamięci, tak, aby nasza firma mogła szczycić się coraz szerszym gronem klientów zainteresowanych jej usługami. Porządny billboard łączy przede wszystkim estetykę z funkcjonalnością, dlatego zatroszczmy się o odpowiedniej jakości materiały i jeżeli nie mamy doświadczenia w ich projektowaniu, lepiej zlećmy to zadanie prawdziwym grafikom, którzy wykonają wszystko jak należy. Dzięki temu szybko dostrzeżemy rezultaty.

Tags: pamięć, samochód, klient, grafik