Programy lojalnościowe – z czym to jeść?

Posted on 14/03/2019 5:33am

Programy lojalnościowe są coraz modniejszymi i niezwykle skutecznymi działaniami marketingowymi, bo mimo że są wydłużone w czasie, utrzymują relacje z klientami przy niższych nakładach finansowych w zestawieniu z typową reklamą. Wielu Polaków posiada kartę stałego klienta i miała z tego typu programami do czynienia. Program lojalnościowy B2B tworzy się po dokładnej analizie firmy, jej otoczenia rynkowego, metod dystrybucji itp. Program taki musi przewidzieć wszelkie kwestie prawne oraz podatkowe. Wreszcie opracowywana jest aplikacja do przetwarzania danych. Firmy tworzące programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne zajmują się również stałą obsługą programu. Organizują szkolenia dla pracowników w ich obsłudze, prowadzą infolinię programu, kupują i dystrybuują nagrody, na bieżąco reagują na zmiany w programach, obsługują reklamacje, tworzą raporty dotyczące działających programów.
Na co to komu?

Ideą programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost częstotliwości zakupu towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wprowadzającej program,
Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe
Source: Programylojalnosciowe.pl
zatrzymanie grupy klientów najbardziej intratnych, promocja sprzedaży, reklama produktów i usług, zmiana wizerunku firmy, sprzedaż produktów w pakietach, promocje towarów, wydarzenia okolicznościowe, instrument do nagradzania nowych klientów za współpracę, narzędzie do przywiązywania klienta do własnej marki.Dalsza część



Czy to zawsze się opłaca?

Programy lojalnościowe mogą jednak także stanowić zagrożenie dla stabilności finansowej remitenta. Charakterystycznym przykładem mogą być linie lotnicze. Złośliwi marketingowy twierdzą, że gdyby wszyscy klienci zgłosili się po przyznane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii skończyłoby się to plajtą. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient wybiera je ze względu na atrakcyjną cenę biletów, a nie dodatkowe mile, które może „wylatać”.

Konsumenci również maja dość bombardowania ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach paliw czy gabinetach kosmetycznych. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty "antylojalnościowe". Karty te nagradzają właściciela za zakupy w jak największej ilości sieci. Programy te nie są jednak jeszcze bardzo popularne i czas pokaże, czy się przyjmą.
Więcej na

Tags: programy, reklama