Promocja outdoor - jak się odróżnić?

Posted on 07/08/2023 8:52am

W branży reklamowej ostatnio dużo mówi się o kryzysie reklamy zewnętrznej. Plakaty reklamowe na ulicach stały się częścią krajobrazu i zazwyczaj nie zauważamy ich obecności.

Reklama zewnętrzna, montowana na płotach a także wielkie billboardy, po prostu oszpecają przestrzeń i irytują przechodniów.

Telebim w Krakowie
Source: www.medas-media.com.pl
Niektóre miejscowości, przykładowo Kraków starają się walczyć w zalewem billboardów. Zaśmiecanie wizualne przestrzeni jest dziś problemem wielu miast w Polsce. Tymczasem reklamodawcom zwyczajnie brakuje pomysłu,aby przebić się do świadomości odbiorcy.

Naturalnie gigantyczny telebim (ekrany ledowe) może przyciągnąć uwagę konsumenta, ale tylko wówczas, gdy znajdzie się na nim coś ciekawego. Poza wielkością reklamy, ma znaczenie szczególnie jej komunikat. Patrząc na to, czym stała się obecnie reklama outdoorowa można pomyśleć, że treść to ostania rzecz, o której myślą marketerzy.

Na dzień dzisiejszy biura reklamy dają również możliwość wyemitowania spotu na specjalnym ekranie. Reklama na ekranach led oczywiście jest bardziej widoczna dla potencjalnych konsumentów, o ile jest zainstalowana w dobrym miejscu.

Badania wykazują, że najlepiej montować tego typu ekrany w sąsiedztwie przystanków autobusowych. Ludzie czekając na przyjazd tramwaju często są skłonni do uważniejszego odczytania reklam zewnętrznych. Osiągi ekranów ledowych są bardzo różnorodne, gdyż można na nich wyświetlać zarówno proste wiadomości tekstowe, jak i złożone animacje.

Trzeba jednakże dostrzec fakt, że za granicą outdoor potrafi jeszcze zaskoczyć. Szczególnie, gdy połączy się ją z tak zwaną reklamą ambientową. Jak się okazuje można stworzyć billboard, który przykuwa uwagę, a nawet zachęci do interakcji. Pomysłowość w tego typu reklamie może zaowocować niezwykle prostymi i interesującymi realizacjami. Aktualnie nowe media umożliwiają wykorzystanie reklamy zewnętrznej z promocją w mediach społecznościowych.

Dzięki smartfonom prościej wymyślać kampanie reklamowe, które na prawdę angażują i służą czemuś więcej, niż tylko zaśmiecaniu przestrzeni miasta.

Czy ten artykuł Ci się spodobał? Jeśli tak, to aby zdobyć zbliżone dane na podnoszony temat, spójrz na informacje (http://www.kesbet.pl/produkty/stoly-betonowe/), one niewątpliwie też przykują Twoją uwagę.

Ciekawe kreacje rzeczywiście zachęcają odbiorcę, by współtworzył ich przekaz. Pokazują, że w outdoorze szokowanie olbrzymimi rozmiarami nośników wcale nie jest skuteczne.

Tags: reklama, telebim, billboardy, nośniki, Reklama na ekranach led, nowe media