W jaki sposób efektywnie planować swój czas?

Posted on 11/04/2019 8:03pm

Czas jest najbardziej cennym i jednocześnie bardzo trwonionym dobrobytem, w który jesteśmy wyposażeni. Wiele ludzi przeznacza większą część czasu na absorbowanie się wieloma, najczęściej marginalnymi trudnościami i zadaniami, zamiast skoncentrować się na niewielu, za to istotnych życiowo kwestiach. Na co zatem warto zwrócić uwagę, planując swój czas?


terminarz
Author: Complete Merchandise
Source: http://www.flickr.com
Jak wybrać kalendarz a5?

Często 20 proc. strategicznie spożytkowanego czasu i energii przynosi 80 proc. efektów. Przy formułowaniu celów a także planowaniu działań i środków, jakie pragniemy na nie poświęcić, należy wyszukać w życiu zawodowym i prywatnym 20 proc. czynników sukcesu i przyznać im największy priorytet. Nadzwyczaj istotne jest, czy bierzemy pod uwagę wagę danego zadania, czy może pilność. Zadania są podzielone na 2 kryteria: waga (ma związek z najważniejszymi celami) oraz pilność (powiązana jest z czasem). Zadania pilne (mają strategiczne przesłanie, są zauważalne ze względu na ich pilność. To sprawy niecierpiące zwłoki, konieczne do zrealizowania w jak najbliższym możliwym czasie, kwestie pilne). Zadania ważkie, jednak mało pilne (wymagają planowania, również te długoterminowe, kładą one niemały nacisk na własny rozwój, poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, delegowanie, dociekanie wiedzy, rozwój jak też doskonalenie osobistych wartości, tworzenie własnej misji). Obowiązki pilne, ale obojętnie (obowiązki te nie wnoszą istotnych treści do naszych wartości ani kluczowych celów). Działania z tejże ćwiartki powinno się dzielić z innymi). Zagadnienia nieważne oraz niepilne (to tzw. pożeracze czasu; między innymi: bezowocne surfowanie po sieci internetowej, przerzucanie kanałów w TV, szwędanie się po galeriach handlowych itd).


Kalendarze firmowe
Z kolei biorąc pod uwagę działania, je także można przyporządkować odpowiednim ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami jest to władza nad sprawami, jak: napięcie, chroniczny brak czasu dla siebie jak też rodziny, brak relaksu, wszelkiego typu uzależnienia. Zarządzanie samym sobą jest to wewnętrzna harmonia; utrzymywanie więzi rodzinnych, automotywacja. Zarządzanie obcymi priorytetami to niedostatek poczucia sensu realizowanych przedsięwzięć, a również celu oraz misji, brak zdolności tworzenia związków z innymi ludźmi, niedoceniane poświęcanie się innym. Zarządzanie pożeraczami czasu jest to brak umiejętności samodzielnego troszczenia się o własne potrzeby, uzależnienia.
W organizowaniu sobie czasu niezwykle pomóc nam mogą kalendarze firmowe, terminarze lub kalendarze książkowe. Patrz na stronie

Tags: czas, galeria handlowa, życie zawodowe