W jaki sposób wykorzystać serwis youtube w nowoczesnym marketingu

Posted on 29/12/2018 7:24am

Youtube. Wielkie okno na świat. Źródło wiedzy, pokazanie własnej osoby oraz własnych talentów. Od dłuższego czasu to też fantastyczna popularyzacja własnego biznesu. Pamiętajmy, że wbrew pozorom prowadzenie prywatnego kanału filmowego na tym serwisie, nie wymaga od nas nakładu środków finansowych, przy czym nie jest skomplikowane.


projekt marketingowy
Author: Epicantus
Source: http://www.flickr.com
Wystarczą: entuzjazm , inwencja oraz - produkt, który zamierzamy zaprezentować szerszej publiczności. Reklamy zamieszczane w YouTube stają się coraz popularniejszym zabiegiem dotarcia do klienta. Wszak dostrzec w sklepie internetowym zdjęcie noży kuchennych, to jednak zupełnie inna historia niż zobaczyć film na temat tego jak sprawują się w kuchni.

Produkt zyskuje wtedy na wiarygodności a my mamy pewność, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Jeszcze niedawno film reklamowy jako forma promocji, przede wszystkim na skutek wysokich kosztów realizacji i emisji, osiągalny był wyłącznie dla najlepiej prosperujących firm.

Obecnie dzięki postępowi technologicznemu a także serwisowi youtube, z tej formy reklamy mogą korzystać także mniejsze firmy. Możliwość emitowania filmów na youtube jest bezpłatna a przy tym powstawanie i montaż nas nic nie kosztuje, gdyż filmy realizowane są przy pomocy amatorskiej kamery video. W wielu agencjach reklamowych zaistniały nawet działy, ukierunkowane na tworzenie spotów reklamowych zaplanowanych do emisji w sieci.

Firmy, biorąc pod uwagę fakt, iż żyjemy obecnie w cywilizacji obrazu, rezygnują z tradycyjnych form promocji, na rzecz obrazów wideo. Specjaliści od marketingu uświadomili sobie, że mają do czynienia już z nowym pokoleniem, w wielu sytuacjach odpornym na zwykły przekaz reklamowy - .

Promocja w youtube objęła nawet firmy dotychczas konserwatywne jeśli chodzi o formy marketingu, np. banki.

Zaciekawił Cię ten artykuł? Jeśli tak, to bez wahania zobacz, co się znajduje w ofercie (https://www.ksiegowi-doradcy.pl/), która dotyczy tej samej tematyki.

Należy jednak pamiętać, że umieszczenie firmowego filmu reklamowego na youtube nie przesądza jeszcze o sukcesie. Jeśli już zadbaliśmy, aby spot był interesujący, niepozbawiony humoru i nieco kontrowersyjny, musimy też zdecydować się na odpowiedni dla danej grupy docelowej rodzaj spotu.

Ponadto, nawet jeżeli film będzie wybitnie twórczy, a przez to promowany przez samych internautów, to dodatkowo możemy tę promocję wzmocnić. Wówczas możemy liczyć na ogromną widownię i odnieść sukces rynkowy.

Tags: YouTube, film, gatunek, biznes, zakup, firma, korzyści, produkt, emisja, marketingowcy