Marketing w twoim przedsiębiorstwie - programy lojalnościowe i motywacyjne

Posted on 24/06/2022 3:53pm

W czasach nastawionych na sprzedaż i przy bardzo dużej konkurencji walka o klienta bywa bardzo zacięta. reklamy w gazetach i telewizji, ulotki, banery i wyszukane szyldy mogą nie być wystarczające do zatrzymania przy sobie konsumenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wypromuje nas wśród konkurencji może być program lojalnościowy.


Era programów lojalnościowych

Program lojalnościowy ma na celu budowanie z konsumentem relacji długofalowych, utrzymywania jego zaciekawienia marką, aby korzystał z produktówczęścieji z większą chęcią. Badania przykład badania marketingowego udowadniają, że Polacy bardzo często biorą udział w programach lojalnościowych poprzez zbieranie kart stałego klienta, zbieranie punktów w czasie dokonywania zakupów. program lojalnościowy polegający na gromadzeniu punktów umożliwia wymianę zebranych punktów na dowolny produkt – czajnik elektryczny, zestaw biżuterii albo książek.

Dobra motywacja podstawą działania

VSC
O tym, że bez motywacji nie będzie skutecznego działania wiedzą wszyscy. Z tego powodu dużym uznaniem w dzisiejszym marketingu darzy się programy motywacyjne . Są one skonstruowane różnie w zależności od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Mogą być oparte o gratyfikacje materialne, rzeczowe albo niematerialne, które zdobywa się w zamian za korzystanie z usług danej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne skierowane mogą być zatem do konsumentów, lub w celu motywowania pracowników do rzetelnego wykonywania swoich obowiązków.

Co nazywamy marketingiem relacji?

Marketing relacji określany jest często marketingiem transakcyjnym i nie jest to przypadek, gdyż w swojej definicji kładzie nacisk na samą wymianę usług– transakcję. Pod tą nazwą mamy zawarty szereg działań mających na celu zaspokojenie potrzeb użytkowników oraz konsumentów. Aby efektywnie to uczynić musimy w pierwszej kolejności wykonać analizę ich potrzeb, a następnie potrzeby te zaspokoić.

Współczesne metody sprzedaży szukają alternatywnych dróg rozszerzania sprzedaży i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element efektywnego handlu w czasach w których szyldy i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno przebić się przez konkurencję.
Więcej

Tags: program, marka, klient, motywacja, marketing, produkt